BDAR

Slapukų naudojimo taisyklės

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis


PINIGAI FOTOGRAFIJOJE

Prospekto galerija (Gedimino pr. 43, Vilnius)

2002 m. spalio 2 d. minint Lietuvos banko ir lito 80 metų jubiliejų, atidaryta pirmoji fotografijų paroda „Pinigai fotografijoje“.

Paroda, šįkart surengta bendradarbiaujant su Lietuvos fotomenininkų sąjunga, buvo trečioji meninė paroda, kurioje kertiniu kūrybos objektu tapo pinigai. Pagrindinis objektas – nebūtinai išryškintas, matomas, tačiau aiškiai juntamas fotografijoje pinigas.

Iš 45 įvairiems šalies regionams atstovavusių parodos dalyvių darbų atrinkti 164 darbai įtraukti ir į to paties pavadinimo parodos katalogą. Tarp 90 parodos eksponatų buvo galima išvysti garsių, tarptautinėse parodose už savo kūrybą apdovanojimus pelniusių fotografų Romualdo Požerskio, Antano Sutkaus, Aleksandro Macijausko, Romualdo Rakausko, Rimanto  Dichavičiaus, Romualdo Augūno, Vitalijaus Butyrino kūrinius. Kartu eksponuoti ir jaunesnės kartos atstovų Ruslano Baranausko, Ramūno Danisevičiaus, Vėtrės Antavaičiūtės, Vidmanto Ilčiuko kūriniai. Darbuose užfiksuoti paprastų žmonių prekybos sandoriai miestų ir kaimų turguose, prekyvietėse ir aukcionuose, kiti kasdienio gyvenimo vaizdai ar įvykiai švelnina temos pavadinime slypintį šaltumą ir racionalumą. Iš jų žvelgiantys personažai tarsi atveria savo sielos gelmes. Taip atsiskleidžia tautų charakterio ypatybės. Atsiskleidžia ir su pinigais susiję arba pinigų nulemti kontroversiški socialiniai ir ekonominiai reiškiniai.

Televizijos, fotografijos ir kino meno kritikas Skirmantas Valiulis, kalbėdamas apie parodos temą, atkreipė dėmesį į tai, kad pinigai visada padėdavo išryškinti ne tik žmonių santykių sandarą, bet ir dvasios kataklizmus. Fotografija gali parodyti išgyvenamus kontrastus, užfiksuoti smulkiausias, tačiau reikšmingas detales ar fragmentus, tiksliai apibūdinančius paties objekto vietą ir reikšmę, sudėtingus visuomenės turtinius santykius, savitą menininkų požiūrį į pinigus ir jų vaidmenį visuomenėje.