Paskaita iš ciklo 3X3

Vakar, spalio 19 d., Pinigų muziejuje įvyko antroji paskaita šį rudenį iš paskaitų ciklo „3X3“. Finansinių paslaugų ginčų nagrinėjimo skyriaus vyriausioji juriskonsultė Teresė Valeiša pasakojo apie skyriaus veiklą. Lankytojai galėjo sužinoti apie galbūt ne taip gerai žinomą, bet labai naudingą gyventojams ir nemokamą paslaugą Lietuvos banke. Svarbiausi teiginiai apie ją:

  • Lietuvos bankas nuo 2012 m. nagrinėja iškilusius ginčus tarp fizinių asmenų ir finansų rinkos dalyvių (bankų, draudimo bendrovių, kredito unijų, greitųjų kredito bendrovių ir t.t.);
  • Nagrinėjamų ginčų spektras yra didelis: dėl draudimo paslaugų (civilinis automobilių draudimas, gyvybės draudimas ir pan.), skolinimas (paskolos), mokėjimai, investavimas, banko sąskaitos ir indėliai ir t.t.
  • Ginčų nagrinėjimas yra visiškai nemokamas, o nagrinėjimo terminas labai trumpas – 3 mėnesiai (gali būti pratęstas iki 4 mėn.). Taigi nagrinėjimo procesas yra ne tik nemokamas, bet ir greitesnis, lankstesnis, paprastesnis!
  • Dėl ginčų kreiptis gali tik vartotojas (fizinis asmuo), o ginčų nagrinėjimo formą galima pildyti ir elektroniniu būdu (daug greitesnis procesas). Vartotojo prašymo išnagrinėti ginčą formą galite rasti: www.lb.lt/gincai.
  • Ginčų nagrinėjimas nėra teismo procesas, dažniausiai siekiama abiejų pusių susitarimo, o sprendimas yra rekomendacinio pobūdžio. Visgi jei finansų rinkos dalyvis nevykdo rekomendacijos, Lietuvos bankas viešai praneša, kad dalyvis nevykdo savo įsipareigojimų.  Įmonės saugo savo reputaciją, todėl dažniausiai įsipareigojimai yra vykdomi;
  • Daugiausiai į Lietuvos banką kreipiamasi dėl draudimo bendrovių (daugiau nei pusė visų ginčų) ir bankų (trečdalis visų ginčų). Visa statistika: www.lb.lt/gincu_nagrinejimas_lietuvos_banke_statistika

Atmintinė apie ginčų nagrinėjimą Lietuvos banke: atsisiųsti

 

FacebookTwitterGoogle+